עקרונות מנחים לעיצוב לוגו מוצלח

איך יוצרים לוגו מנצח לעסק שלך? הכל בבלוג לעסקים

הלוגו הוא סימן ההיכר הראשוני של העסק, לא מכבר, שמעתי בעבר, שלוגו טוב לא צריך מילים, שכן הוא מגלם בתוכו את כל התחושות, החוויות והערך, שיש לעסק להציע ללקוחות שלו.

ובעידן, שבו תשומת לב הלקוח היא, ככל הנראה, המצרך הנדיר ביותר, נראה כי לוגו, שידע להעביר את המסר הנכון, ימתג את העסק בראש הזירה התחרותית שלו, ויתרום למיצוב שלו. מהם העקרונות, שהופכים לוגו למוצלח?

 

העיקרון הראשון: מצליח לשקף את מהות העשייה.

לוגו איכותי, הוא לוגו, שמצליח במבט אחד להעלות את הקונוטציות הנכונות לעסק, קונוטציות, שמתכתבות עם המיצוב העסקי שלו. הלוגו מביע את הרעיונות הזאת באמצעות מלל ואימג' ויזואלי, צבעוניות ממוקדת, הצללות, גדלי הפונטים, צורתם והטייתם, כל שכל אלה מתנקזים למסר אחד פשוט, קליל וברור, שמוצב בחזית הזירה העסקית הפיזית והדיגיטלית.

העיקרון השני: צבעוניות

צבעוניות הלוגו היא חלק מהמיתוג העסקי, ואמורה להתכתב עם הזירה בה העסק פועל.
צבעוניות של לוגו נבחרת על-פי משפחות, לדוגמא:

אתר שיוצר משפחות צבעים, שמתכתבות ביניהן בהרמוניות.
לוגו טוב, נדרש ל2-3 גוונים, כך שבהחלט אין צורך לבצע שימוש בכל הפלטה, שמאפשרת "ללכת על בטוח" עם השילובים.

מהו עקרון הבחירה?
ללוגו, מומלץ לבחור 3 גוונים ניטרליים, גוון אחד דומיננטי, ושני גוונים ניטרליים נוספים, אך מופחת (לא חובה) יחסי פיזור הצבע בלוגו יהיו: 10:40:50.

מעבר לכך, לכל צבע יש טון ומסר סמוי משלו.
צבעים כחולים יתאימו לסביבות עסקיות רשמיות, יוקרתיות, שמשדרות רוגע.
צבעים אדומים מתאימים מאוד לעסקים בתחום המזון, עסקים דינמיים, שהערך הדומיננטי שלהם הוא מהירות.
צבעים ירוקים מתאימים לתחום המזור, רפואה טבעית, תזונה נבונה, קיימות וכדומה.
צבעים סגולים הגוונים הסגולים מתאימים לתחומי הטיפול, כיוון שהם מתקשרים ישירות לצ'אקרת העין השלישית, ומאפשרים פתיחות מחשבתית.
גווני הזהב אין ספק, שיוקרה ועושר משולבים עם זהב, מתאימים למותגים יציבים, שמשדרים אמון.
גוונים כהים עד שחורים מקושרים לחיי הלילה, ולעסקים בתחום, וכן למותגים, שהפכו להיות תופעות גנריות בעולם, שזוכות לחיקוי.
גוונים ורודים מקושרים לעולם ההורות, ולמגדר הנשי, אך טון דומיננטי של הגוון יכול בהחלט להתכתב עם שני המינים, כמו הלוגו של "פפר", שעבר בהצלחה את המבחן.

העיקרון השלישי: פונט

טיפוגרפיה היא עולם ומלואו, והפונט הוא אמצעי נהדר לחידוד, או לריכוך מסרים. פונטים בעלי פינות חדות, יתאימו בעיקר לעסקים בעולם הפיננסים, עסקים, שרוצים לשדר רצינות, פונטים מעוגלים, מוסיפים רכות ומקלילים את האווירה.

העיקרון הרביעי: חלוקת הלוגו

כאמור, הלוגו, ברוב המקרים הוא מבנה המשלב אייקון וטקסט במקרים בהם לא ישולב אייקון, יינתן דגש לקליגרפיה יצירתית, שתיצור תנועה. קיים מרחב למשחק בין חלוקת האייקון מול המלל, כמעצבת גרפית, אני מנסה מספר אופציות, עד שהעין מצליחה לקלוט את המסר באופן מיטבי, טקסט קטן יותר יבוא על חשבון אייקון גדול, ולהפך. אייקון וטקסט לעולם לא יהיו שווים בגובהם או ברוחבם. כך שהרציונל בעקרון זה ההיררכיה.

לסיכום, לוגו מוצלח, הוא לוגו, שמצליח במבט חטוף אחד לשקף את האווירה, הערכים והחוויה, שהעסק רוצה להקנות. מרחב המשחק והניסוי הוא רב, שמירה על צבעוניות הרמונית, פונטיקה, היררכיה בין הטקסט לאייקון, הם הכלים ליצירת לוגו מוצלח, שיישאר רלוונטי לאורך זמן.

סטודיו "NUNI design" פתרונות יצירתיים לעולמות התוכן הדיגיטלי והפרינט, יוצרים מעטפת מיתוג שלמה לתוכניות יזמיות ועסקים

רוצים שניישם את זה גם אצלכם ?
דברו איתנו