בחירת פונט ומשמעותו

מה המשמעות של הפונט? למה משמש העובי וגודלו של הפונט? ולמה זה חשוב? בחירת פונט בשבילי זה כמו בחירת הלבוש הנכון.

יש מאות סוגי פונטים בעולם ובכל שפה. הטיפוגרפיה (תורת האותיות) חלק מאוד ניכר מהחיים שלנו מבלי שנשים לב, אנחנו פוגשים טקסטים ופונטים לאורך כל היום, בדרכים, בלימודים, בעבודה, ברחובות, בעיתונים, במדיה הדיגטלית וכדומה..

לכל פונט יש אופי, אישיות ומסר משלו, חלקם רציניים ואינטליגנטיים, חלקם עמידים וחלקם שובבים, בחירת הפונט במודעה נעשית ע"י הכרת העסק והבנת מסר המודעה. בנוסף יש חשיבות לגודל הפונט, עוביו, אורך שורת טקסט, ריווח אותיות ופסקאות טקסט.

בחירת פונט שגוי יכול לפגוע בתקשורת עם הלקוח שלך כמו-כן בחירת מספר פונטים בכתבה אחת, מודעה אחת, או אפילו בפוסט אחד יכול לגרום לקורא בלבול בעיניים, ויסב את תשומת ליבו למקומות רבים ולא למסר הנכון שברצונך להעביר לו, ופה המוצר יכול להיכשל בהעברת המסר הוויזואלי. המוצר שלך צריך להיראות אסתטי, מושך ולדבר בשפה אחת.

אז אני אעשה לך סדר

כותרתהפונט של הכותרת הראשית חייב להיות בולט, ובסדר עדיפויות גבוה משאר האמנטים ( תמונה/ טקסט רץ/ כותרת משנית). הטקסט יכול להיות בגודל 30px ודק,  או יכול להיות 15px בבולד, תלוי בהיררכיה של המוצר. תפקידה של הכותרת הראשית להיות קצרה, מושכת ומעניינת.

כותרת משנית הפונט תפקידו להיות בסדר העדיפות השני לאחר הכותרת הראשית, זאת אומרת שהעיניים יובילו אותי לכותרת המשנית לאחר שקראתי את הכותרת הראשית. הכותרת המשנית מפרטת את הכותרת הראשית בכמה מילים. זה בא לידי ביטוי, שהיא בולטת פחות, אם זה בעוביה, בגודלה, או במיקומה. 

טקסט רץ תפקידו של הטקסט הרץ להיות קריא, ברור, זורם, עם הפסקות כדי שהקורא יסתקרן ויימשך למודעה או, לכתבה שלך. רצוי שלא יהיו מילים "יתומות" (מילה בשורה), או "אלמנות" (שורה בודדה בטור). רצוי שהטקסט הרץ יהיה ברוחב צר, תחשוב על עצמך אם היית קורא עיתון ללא טורים, ורוחב השורה היה לאורך כל עמוד העיתון, זה היה מסקרן אותך? או שהיית ממשיך לדפדף? 

איך בוחרים פונט מנצח?

תחשוב על המסר של העסק שלך מה הוא מעביר? ילדותיות / אלגנטיות / רצינות? לפי הערך שתבחר כך תבחר את סוג הפונט, עוביו, וגודלו.

*טיפ- אם הטקסט בעברית חשוב שהיישור יהיה לימין יותר קל לנו לקרוא, אם יש מעט מידע הטקסט יכול להיות מיושר גם לשמאל.

דוגמאות לטיפוגרפיה:

עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים
עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים
עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים
עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים
עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים
עיצוב גרפי, נוני דיזיין, שפה חזותית, מיתוג, שפה גרפית, לוגו, ליטל מזרחי, גרפיקה, עיצוב פרינט ודיגיטל, מיתוג עסקים, עיצוב פרינט, עיצוב דיגיטל, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, חנות דיגיטלית, אתר אינטרנט, אתר תדמיתי,דף נחיתה, עיצוב אתרים

רוצים שניישם את זה גם אצלכם ? דברו איתנו

סגירת תפריט
דילוג לתוכן